Balbiino logo

“Qlik Sense on sõber ja abimees, kes suunab su valikuid ja aitab otsustuskiiruses meeletult kaasa - seda
kuni üksiku tooteni välja. Tänu ärianalüüsile oleme kohe oluliselt targemad ja saame aru, miks mingi
tegevus päriselt vajalik on.”

Martin Visnapuutootmis- ja tehnikadirektor

Taust:
Balbiino on Eesti üks suurimaid jäätisetootjaid – igal aastal valmistame 30 miljonit jäätist. Lisaks sellele tegeleme ka muu külmutatud kauba tootmise ja logistikaga.

Väljakutse:
Müüme kolme suvekuuga jäätist rohkem kui ülejäänud aastaga kokku. Meid huvitas, mis veel juhib jäätise müüki lisaks ilmale ja emotsioonile – kuidas paremini müüa ka teistel aastaaegadel. Sellele küsimusele hakkasime vastust otsima andmetest. Enne Qlik´i kasutuselevõttu olid ettevõttes kasutusel massiivsed Excelid. Suure infomahu juures on see väga ebamugav lahendus.

Lahendus:
Pöördusime Infovara ja Qlik Sense´i poole aasta tagasi. Sense tundus väga kasutajasõbralik. Alguses kasutasime Qlik Sense´i tasuta versiooni ning toimetasime ja katsetasime ise. Oma kogemuse põhjal soovitan aga kõigil, kel huvi Sense´i vastu, lasta endale teha kogenud konsultantide abiga demo – sellega on lihtsam juhtkonda ja kaastöötajaid veenda.

Infovara on aidanud meid nii lahenduse loomise kui ka töötajate koolitamisega. Meil on praeguseks kasutusel müügiosakonna rakendus, kuid plaanime platvormi laiemalt kasutama hakata – näiteks tootmis-, finants- ja turundusosakondades.

Müügirakendus annab meile igal hetkel ülevaate, kas ja miks müük toimib. Nii on võimalik näha ka väiksemaid tegureid, mida peaksime muutma, et inimesed sooviksid jäätist osta. Müügikampaania tulemused on koguaeg nähtavad ja ennustatavad. Samuti on selge, millised jäätised kus ketis paremini müüvad. Programmis on muude andmete hulgas sees ka andmed ilma kohta.

Kasu:
Kui enne Qlik Sense´i kasutuselevõttu oli infot palju ja pilt oli segane, siis tänaseks on olukord palju selgem. Muutus andmete kasutuses on märkimisväärne: saame kiiresti teada, kuidas ettevõtte müük läheb ning miks mingi tegevus ja otsus vajalik on. Arusaam infost on muutnud kategooriliselt.

Kuigi algselt arvasime, et platvormi juurutamine ja muutus töötajate mõtlemises on keerulised, tulid töötajad initsiatiivikalt kaasa. Täna teab iga töötaja, mis meil majas toimub.